تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی ( به انگلیسی : Outdoor Advertising ) به هر نوع تبلیغ خارج از نقطه نهایی خرید مشتری POP اطلاق میگردد . دیوار نوشته ها ، بیلبورد ، تبلیغات خطوط مترو ، ایستگاههای اتوبوس ، پل های عابر و مکان های عمومی مانند هتل ها ، پارک ها ، شهر ها و .... مکانهای خوبی برای تبلیغات محیطی هستند . تبلیغات محیطی یک شیوه مناسب برای به خاطر آوردن نام محصول قبل از ورود مشتری به مراکز خرید و در واقع آخرین شانس تولید کنندگان جهت معرفی محصولشان است . در واقع یکی از ماندگارترین و تاثیر گذرترین نوع تبلیغات می باشد ، این نوع تبلیغات به واسطه ماندگاری طولانی نسبت به نشریات ، رادیو ، تلوزیون و .... و همچنین قرار گرفتن در محلهایی که توجه افراد را روزانه به خود جلب می کند به مهمترین رسانه ها در عرصه تبلیغات مبدل شده و چنانچه محل قرار گیری این نوع تبلیغات با دقت و کارشناسی ویژه انتخاب شود دو چندان خواهد شد . تبلیغات محیطی یک شیوه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است که برای بالا بردن توجه مخاطبان در محیط های باز و پر رفت و آمد عمومی استفاده میشود . در برنامه های حائز اهمیت در جوامع امروزی از تبلیغات محیطی به عنوان ابزاری برای توجه دادن سریع مردم به یک موضوع خاص استفاده میشود .